רוד טריפ הולנד: היום השלישי

בוקר טוב ליום השלישי בטיול שלנו. היום הזה נפתח בסימן סיכוי לגשם, דבר שהוביל אותנו להכין שתי תוכניות טיול, האחת כללה טיול אופניים מפנק והשניה כללה טירה מדהימה למקרה שהגשם יגיע כמובטח. לא אמשוך אתכם בציפייה, היום היה שמשי והטירה נדחתה לטובת פידול אימתני ברחבי הפארק הלאומי רחב הידיים.

לוקיישנים ואטרקציות:

1. גן החיות (Burger's zoo) – רק 30 דק' נסיעה מכפר הנופש (Rabbit Hill). בכניסה יש חניון מסודר, את כרטיס החניה לכל היום רוכשים בפנים, בחנות המזכרות. טיפ קטן, אם לא בא לכם לרכוש מזכרת יקרה שהורה אחד ישאר עם העוללים מחוץ לחנות, כי לא קיימים הרבה ילדים שמסוגלים לעמוד בפיתוי שבפנים. מקבלים מפה ומתחילים לטייל ברחבי הגן. מה שמקסים בגן החיות הזה הוא שכל בעל חיים פה נמצא באקלים ותנאי שטח המתאימים לאזור מחייתו. כשנכנסים למתחם הפרפרים מיד מרגשים בחום הטרופי ששורר באזור זה (או שתקלף את כל השכבות או שתצא מיוזע להחריד), לקופים יש ג'ונגל של ממש ועל התנינים יורד גשם במתחם החם והלח שלהם. נשארנו לארוחת צהריים שהייתה בינונית מאוד אבל הכרחית לשנ"צ הנסיעה הבא עלינו לטובה.

היעד הבא שלנו היה אמור להיות טירה הקסומה Muiderslot בשל תחזית הגשם שהזכרתי. אך לאחר שהעמקנו באתר הטירה הבנו כי זה לא המקום המיטבי לגיל של הראלי אלא מותאם לגילאים מעט גדולים יותר. זה ובשילוב מזג האוויר שהיה פשוט נפלא לטיול באוויר הפתוח הוחלט לעשות פרסה (ליטרלי) ולנסוע לפארק הלאומי הואה פלואה העצום לטיול האופניים הראשון של הראלי.

2. הפארק הלאומי הואה פלואה (Nationale Park De Hoge Veluwe)- תודות לעיקוף שעשינו הראלי ישנה שנ"צ מפנק של כשעה וקצת שבסופו הגענו לפארק הלאומי של הולנד. פארק עצום בגודלו שניתן ואף מומלץ לטייל בו באופניים הלבנים המקסימים שמפוזרים בהמוניהם בפארק, 1,800 זוגות אופניים לייתר דיוק. לפארק שלוש כניסות, כל כניסה על שם העיירה הסמוכה לאותה כניסה. בכל הכניסות ניתן לחנות בחניון צמוד, צעדים ספורים מהכניסה עצמה רק צריך לשים לב לפני כן שיש אופנים בכניסה אליה הגעתם. עלות כניסה רגלית הינה 9.5 יורו למבוגר וחינם לילדים עד גיל 6 (כרטיס לגילאי 6-12 עולה 4.75 יורו), וכמו כן משלמים בקופות הכניסה על החניה לכל היום. מיד שנכנסים מגלים את המוני האופניים החונות בכניסה. לא ציינתי זאת לפני כן, אבל הן לשימוש חופשי. כן כן , לא משלמים על השכרתן והן מפוזרות בכמה וכמה נקודות ברחבי הפארק. כל זוגות האופניים מצוידות בכיסא ילדים נוח, והאופניים עצמן נוחות מאוד. אז לקחנו אופניים ורכשנו גם מפה תמורת סכום סימלי בכניסה. בחרנו במסלול הקצר, שאורכו כ45 דק' עד שעת פידולים ולאחר כרבע שעה הגענו לאזור המסעדה, המוזיאון וגן השעשועים. עצרנו לשחק במגלשה ולהתנדנד, אכלנו פנקייק מקומי טעים מאוד, אך יקר במקצת, ויצאנו חזרה לסיים את המסלול. הדרך מדהימה, שטחים ירוקים עד אינסוף, דיונות מרהיבות, יער סבוך ומדהים ביופיו ואפילו טירה אחת עצומה וכחולה על שפת האגם. בסוף הטיול המעגלי הגענו למקום ממנו התחלנו את הטיול החזרנו את האופניים וחזרנו לאוטו, שמחים ומיוזעים.

אוכל וסוף היום

כבר סיכמתי דיי בפשטות את החוויה הקולינרית שהציע גן החיות. לגבי ארוחת הערב החלטנו לחזור בזמן לסבב שני בג'ימבורי האימתני שיש בכפר הנופש. עשינו הפרדת כוחות- עומר היה עם הראלי שהזיעה קצת עוד בג'ימבורי ומאחר ובבוקר למחרת עזבנו את כפר הנופש ליעדנו החדש, אני ניצלתי את השעה שלפני הארוחה לאריזה. אכלנו ארוחת ערב במסעדת המקום וחזרנו לערב רגוע וליל שינה מפנק.

טיפ הזהב היומי: פיצול כוחות בטיול גדוש שכזה מקנה לכם ניצול זמן מייטבי. הטיול מורכב ברובו מזמן איכות משפחתי (כשאין טנטרומים וריבים) ולכן אל תחששו לעשות הפרדה לשעה שעתיים, היא טובה, מרעננת ויעילה. אנחנו נוטים לעשות את זה בכל טיול משפחתי שאנחנו עושים, כמו קידום אריזות לטובת ערב רגוע יותר או למשל שופינג בטיולים יותר עירוניים. חבל לפספס את הסיילים, הקניונים האטרקטיביים או חלילה את הפריימארק המקומי רק בגלל שיש ילדים קטנים בתמונה. לכן אנחנו עושים הפרד ומשול (במקרה שלנו הפרד ושופ) – עומר לוקח את הראלי לג'ימבורי קרוב או גן משחקים ואני רצה אל החנות השווה ביותר לשעתיים הקרובות.

הימים פה גדושים בחוויות, יפיפיים, ומלאים בזמן איכות משפחתי. מקווה שגם היום עזרתי עם ההמלצות, ושנהנתם לעקוב אחרי הסטורי. בהמשך אפרסם פוסטים מרחיבים על כל אחד מהמקומות שהיינו בהם כולל על כפר הנופש שהתארחנו בו, יש הרבה להרחיב. ולסיום עוד קצת תמונות מהיום הנפלא הזה בסוף הפוסט.

לילה טוב!

אליז

אפילו הגזעים ירוקים פה

Burgers Zoo חווית טבע מדהימה, כמו לקפוץ לביקור זריז בכל היבשות בכדור הארץ

השאר תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.