רוד טריפ הולנד: היום השני

בוקר אור יום שני, התעוררנו אחרי שנת לילה טובה ומיד לאחר ארוחת הבוקר יצאנו אל היום הראשון הרשמי של הרוד טריפ. על ההתחלה טיפ של אלופים – כשיוצאים לרוד טריפ (יוצאים מהמלון בבוקר, חוזרים רק בערב) , תכינו מיני רשימת יציאה. אומרת לכם את זה בחורה שמכורה לצלם כל דבר, בכל חור ומכל זווית ("אווווו פרח!") ונתקעה בלי סוללה בחצי היום השני של הרוד טריפ.

ובכן, טיפ יציאה: להלן מיני רשימת הבחייאת לא לשכוח שלי-

כריכים לדרך, פירות, נשנושים, הרבה מים, מטען לאוטו, כבל aux, שמיכה לקטנטנים, ספר ומשחק לנסיעה, בגדים להחלפה, מעילים, מצלמה.

אז אחרי שחלקתי את טעויותיי אפשר להמשיך ללו"ז היום שלנו.

לוקיישנים ואטרקציות:

1. הדולפינריום (Dolfinarium) – רק 25 דק' נסיעה מכפר הנופש (Rabbit Hill). חונים בחניון המסודר, 8.5 יורו לכל היום. במקום פגשנו חיות ים מכל הסוגים, גן שעשועים ואיך לא.. דולפינים. שלל דיירי הפארק מככבים בהופעות נפלאות. מתאים לכל גיל. לקראת סיום ועם בוא העייפות עשינו את דרכנו לארוחת צהריים במסעדה יפיפייה (מפורט בהמשך) ממש מחוץ לפארק. בתום הארוחה הראלי פינקה בשנץ, שלפי התוכנית חלש על כל הנסיעה ליעד הבא.

אחד מגני השעשועים בדולפינריום

2. חיטהורן (Giethroon)- במרחק שעה ו10 דק' מהדולפינריום, זמן שנץ מייטבי, ממוקמת חיטהורן הפסטורלית. בעצם פסטורלית זו קללה אל מול היופי עוצר הנשימה של העיירה הזאת. מגיעים, חונים חינם בחניון שמאחורי הסופר המקומי (כתובת הסופר) ומשכירים סירה פרטית קטנה. שטנו בנהרות הקטנים של העיירה המהווים את דרכי ההתניידות בחלק גדול מהרחובות בחיטהורן. באמצע הדרך חנינו את הסירה ולקחנו להמשך השייט גלידה מקומית טעימה. המרחבים, הפריחה, גשרי העץ הקטנטנים, הברווזים והברבורים, הבתים ההולנדיים ששבילי הגישה אליהם הם הנהר עצמו, כולם מרכיבים תמונה יפיפייה שפשוט עושה נעים וטוב בלב ובעיניים. לבסוף החזרנו את הסירה וטיילנו רגלית, מחזה מלבב בפני עצמו, עד למסעדה איטלקית על שפת הנהר, שם אכלנו ארוחת ערב ברקע השקיעה.

עוצרים לגלידה מפנקת באמצע השייט

אוכל
אכלנו במסעדות יפיפיות עם אוכל טעים מאוד. ממליצה על שתיהן בחום-

Johannes Kok- ממוקמת מול הדולפינריום, ממש בדרך חזרה לחניון. בלי תפריט באנגלית, הלך רוח שאנטי כיאה להולנדים, אוכל מקומי (פיש&צ'יפס וחבריו) טעים מאוד. ליד המסעדה ראינו גם דוכן דייגים, טיפוסי מאוד בהולנד, שהיה נראה חביב מאוד- למי שלא חפץ בישיבה במסעדה של ממש.

עיצוב נורדי זה עיצוב נורדי

Ristorante Fratelli-מסעדה איטלקית על גדת הנהר. צריך להזמין מקום מראש כדי לשבת בפנים, אנחנו ישבנו בחוץ, קיבלנו שמיכות נעימות מהמקום, היה נעים מאוד. מלא הרכבי פיצות מקוריים, פסטות טעימות (לא גורמה אבל אחלה) ומנות ילדים מפנקות בגודלן. גם פה השנטי חוגג, אז כלל אצבע בכל רחבי הולנד, אל תגיעו גוועים ברעב לשום מסעדה.

גאונות הולנדית, פיצה עם קרפצ'יו, פרמז'ן ואורוגולה

טיפ הזהב היומי: תכנון היום קדימה הוא קריטי ביותר. למשל עם ילדים שצריכים שנץ, כדאי שהנסיעה בין חלקי היום תהווה את השנץ עצמו. או למשל ארוחות, ארוחת הערב ליתר דיוק. מקומות רבים נסגרים בסביבות השעה 8 ואפילו 6 בערב ואם לא תתכננו כראוי את המסלול תפספסו ארוחת סוף יום מפנקת.

טיפ משלים: תתכננו קדימה, זה חשוב. אבל שימרו על ראש פתוח ובכל יום שיהיו לכם עוד יעד או שניים כגיבוי לכל דבר שיהיה- אם לא יבוא לכם, מזג אוויר מבאס או סתם פקקים ועומסים פתאום. ועוד בנושא האכזבה, כלל ברזל בטיול עם ילדים: אתם לעולם לא תספיקו את כל מה שיש לאזור להציע אז תדרגו את המאסט שלכם ותבנו אותם כעוגנים בלו"ז.

יום הרוד טריפ הראשון היה מדהים, יפיפה, ומלא בזמן איכות משפחתי. מקווה שעזרתי עם ההמלצות, ושנהנתם לעקוב אחרי הסטורי. בהמשך אפרסם פוסטים מרחיבים על כל אחד מהמקומות שהיינו בהם. ולסיום עוד קצת תמונות מהיום הנפלא הזה בסוף הפוסט.

לילה טוב!

אליז

השאר תגובה

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.